1. První konzultace a analýza nemovitosti
- Setkání s klientem:
Seznámení se s klientem, pochopení jeho potřeb a cílů.
- Analýza nemovitosti:
Provedení důkladné analýzy nemovitosti, včetně technického stavu, právního stavu, lokality a tržních podmínek.
2. Stanovení správné prodejní ceny
- Tržní odhad:
Na základě analýzy trhu, konkurence a stavu nemovitosti stanovit optimální prodejní cenu.
- Konzultace s klientem:
Projednání navržené ceny s klientem, vysvětlení metodiky a možných scénářů prodeje.
3. Profesionální příprava nemovitosti
- Home staging:
Doporučení nebo zajištění profesionálního home stagingu, aby nemovitost vypadala co nejatraktivněji pro potenciální kupce.
- Profesionální fotografie a video:
Najmutí profesionálního fotografa a případně vytvoření videoprezentace či virtuální prohlídky.
- Technická inspekce:
Zajištění technické inspekce, která může poskytnout jistotu kupcům a předcházet problémům.
4. Marketingová strategie
- Vytvoření marketingového plánu:
Plán, který zahrnuje online a offline reklamu, cílený marketing a využití databáze potenciálních zájemců.
- Online inzerce:
Umístění inzerátů na všech relevantních realitních serverech (např. Sreality.cz, Idnes reality) a sociálních sítích.
- Cílené reklamy:
Využití PPC kampaní na Google a Facebooku, zaměřených na specifické segmenty kupců.
- Off-line reklama:
Pokud je to relevantní, využití tištěné reklamy v lokálních novinách, letáků, nebo bannerů v okolí nemovitosti.
5. Správa zájemců a prohlídky
- Komunikace se zájemci:
Rychlá a profesionální odpověď na všechny dotazy, organizace prohlídek v souladu s klientovým časovým harmonogramem.
- Open house:
Organizace dne otevřených dveří, kde by se nemovitost představila většímu počtu zájemců najednou.
- Prezentace:
Předvedení bytu s důrazem na klíčové přednosti, kvalitní přístup a znalost detailů nemovitosti i lokality.
6. Vyjednávání a uzavření obchodu
- Vyjednávání:
Profesionální vyjednávání s potenciálními kupci, zaměření na dosažení co nejvýhodnějších podmínek pro klienta.
- Příprava smluv:
Zajištění přípravy všech právních dokumentů (rezervační smlouvy, kupní smlouvy, smlouvy o úschově), spolupráce s právníky.
- Úschova financí:
Zajištění bezpečné úschovy finančních prostředků u notáře, advokáta nebo banky.
7. Dokončení prodeje a předání nemovitosti
- Vklad do katastru:
Vyřízení vkladu vlastnického práva do katastru nemovitostí.
- Předání nemovitosti:
Organizace předání nemovitosti, včetně sepsání předávacího protokolu.
- Post-prodejní servis:
Pomoc s převodem energií a služeb, případně poradenství ohledně daňových záležitostí.
8. Následná péče
- Zpětná vazba a hodnocení:
Po dokončení prodeje je dobré získat zpětnou vazbu od klienta a zhodnotit celý proces, pro ujištění, že byla splněna všechna očekávání.
- Dlouhodobý vztah:
Je dobré udržovat kontakt s klientem pro případné budoucí potřeby v oblasti nemovitostí.